Wonderful

Nu har det nästan gått 3 veckor och har ca 4½ vecka kvar här, känner nu att det kommer gå fort och snart är man hemma i kalla Sverige, längtar faktiskt hem lite men när jag väl är hemma så vill jag tillbaka. Vår favvo klubb här nere har varit UBI/BUBI, men nu har de tydligen bytt ägare iår och heter numera "Wonderful"... De två bilderna ovan är därifrån och vi har faktiskt lyckats haft några roliga utgångar, även om det var tusen gånger bättre förra året! Nu ska jag göra iordning mig för att senare gå ner och äta på stan, tchau :)

Fisk spa

Under vår road trip till Lagos stannade vi i ett shopping center i Portimao och belönade oss med fisk spa efter vid hade shoppat lite. Var lite små skraj i början för det kittlades jättemycket men efter någon minut var det väldigt skönt och fötterna blev väldigt lena efteråt. Kommer säkert göra detta flera gånger!

Roadtrip!

3 bilder från gårdagens äventyr, var riktigt slut när vi kom hem på kvällen, hade verkligen varit överallt och det var riktigt skönt att lägga huvudet på kudden när vi kom hem. Älskar verkligen den första bilden, hittade ett utsikts ställe på vägen hem och var bara tvungna att ta lite bilder. Nää nu måste jag börja göra iordning mig ska till Faro snart och senare ska vi till flygplatsen och hämta upp min fina, mitt allt.

2012-07-17

Idag är det den 17 juli vilket betyder att min älskling kommer till Portugal idag och det ska verkligen bli super mysigt, har saknat han väldigt mycket! Just nu ligger jag inne i vår svala lägenhet men funderar på att gå ut och lägga mig vid poolen i det varma vädret och ta mig ett dopp. Igår var vi iallafall i Lagos för första gången, brukar alltid åka till lite olika ställen varje år så detta år blev det en road trip till Lagos och en mysig by några minuter där ifrån, fick några häftiga bilder där ifrån som jag tänkte lägga upp på bloggen.

Ilha de Tavira

Idag åkte vi till stranden på förmiddagen för lite sol och bad, men så jäkla kallt i vattnet i år, lite små tråkigt men lyckades svalka oss snabbt och sen upp på stranden igen. Åkte senare vidare till vårt favvo take away ställe och köpte mat med oss hem och senare blev det lite poolhäng i några timmar. Snart ska vi ut här och äta något gott, sen blir det fest ska först till ett litet event i byn och sen senare till en klubb. Älskar verkligen att vara här nere får inte nog, skulle kunna stanna här i en evighet!

Portugal dag 4

Finns verkligen ingen plats på hela jorden som jag älskar så mycket som jag gör med den lilla byn Tavira, det är verkligen mitt andra hem och trivs som fisken i vattnet. Vi har våra speciella ställen vi alltid åker till, favorit stränderna och många vänner. Jag kommer nog aldrig att tröttna på att åka hit, lika roligt varje gång. Dagen har iallafall spenderats vid poolen med Elsas hemligheter, älskar de böckerna. Nu ska vi snart äta middag här hemma och sen gå ner till byn kanske och hitta på ngt kul.

Black bustier

Glömde visa min svarta bustier jag köpte, så galet snygg! Älskar detaljerna där bak, kommer använda denna till min spets kjol, kommer bli supper fint och tillsammans med mina jeffrey campbells. Köpte denna i Rom på Brandy Melville för ca 200kr så det var inte så farligt, och har letat efter en sån länge.

Praia Verde

Ska nu till våran favorit strand, Praia verde som på svenska blir "den gröna stranden". Har legat nu på förmiddagen vid poolen, har varit riktigt skönt, men att ligga på stranden slår inget, älskar det. Det är svårt att uppdatera mycket nu när jag är nere, men följ mig gärna via instagram, heter picsbyellen, där uppdaterar jag några gånger varje dag.

Rom: Shopping

Har ju lovat att visa lite mer av shopping ifrån Rom, här har ni en del utav vad jag köpte. Som jag skrev innan så tycker jag inte att Rom har jättemånga roliga butiker men lyckades hitta lite saker. Armbanden överst är från en marknad, verkligen super fina skulle kunna köpa massor men dessa två var mina favoriter. Mitt bästa köp var nog de puder rosa shortsen jag köpte, så jäkla sköna och snygga, skulle köpt fler men så är det ibland.

TAVIRA!!

Nu är jag äntligen framme! Hinner knappt landa och fixa allt innan vi ska dra ut, ska snart träffa några vänner och dra ut. Ska först till min väns restaurang för att ta några drinkar och sen vidare till en klubb här ner, ska bli väldigt kul!

Att besöka Rom

Efter hela 3½ dagar spenderade i denna stad (vilket räcker på sommaren) så har jag några favoriter som jag tycker alla måste göra! För det första måste man pröva buffalo mozarellan med parma skinka, jag dör så gott det var! Sen att bara virra omkring i de mysiga gränderna, hittar alltid något att fota! Att besöka marknaderna är också ett måste, hittade världens finaste armband, kan visa dessa i ett annat inägg, men man ska komma ihåg att det går att pruta ner priset väldigt mycket. Sen sist men inte minst besöka butiken Brandy Melville, som enligt mig var den enda roliga i Rom.. Trodde det skulle finnas massa med shopping. Det finns visserligen massa exklusiva butiker men om man vill hitta billigare saker är den en butik jag verkligen rekommenderar. Givetvis ska man besöka alla kulturella platser med som fontana di trevi, spanska trappan, colosseum mm. Finns massor att se och göra!

2012-07-06

Bild: Italien
Har hunnit ladda om batterierna i en vecka efter resan till Rom, för imorgon bär det ÄNTLIGEN av till Portugal!! Har längtat till den dagen i en evighet och känns bra att komma iväg lite nu faktiskt, och kommer vara där i 7 hela veckor. Kommer sakna alla mina familj, pojkvän och vänner. Har verkligen inte varit bra på att blogga de senaste veckorna men ska försöka uppdatera så bra jag kan. Ska även försöka ladda upp några fler foton från Italien resan, fanns så mycket att se och Rom är verkligen en vacker stad.

Midi dress

Köpte den perfekta klänningen nu när jag var i Rom, så fin och passar perfekt i sommar. Kostade ungefär 120kr så inte helt fel, precis en sån jag letat efter också. Hittade lite andra roliga saker i Rom, även fast jag inte tycker att de hade så jättebra shopping, trodde faktiskt den skulle vara bättre. Min favorit butik var helt klart Brandy Melville, så galet fina kläder och speciellt shortsen de hade! Ungefär samma stil som urban outfitters fast snäppet billigare. Sen inte tala om alla marknader som fanns, där hittade jag helt underbara armband och där kan man hitta massor med saker.